Tänk om du arbetade i en organisation där ledningen kan fatta beslut och diskutera framsteg baserade på gedigen kunskap om viktiga stakeholders, kombinerat med insikter om kundomsättning och tillväxt, enkelt visade i realtid.
Det vore en dröm för de flesta organisationer, och det är möjligt – både tekniskt och ekonomiskt sett. Vi erbjuder marknadens bästa lösning för insikter och beslutsunderlag som hjälper dig att ta rätt beslut.
Vårt stakeholder intelligence-team består av över 130 experter i fyra länder som hjälper både lokala och internationella kunder.
Vad är stakeholder intelligence?
En viktig fråga för de flesta chefer är att identifiera områden för förbättring och högpresterande områden som behöver bibehållas för att förbli konkurrenskraftiga. Det gäller både organisationer inom privat och offentlig sektor.
Stakeholder intelligence handlar om att förvärva, presentera och tillämpa relevant fakta om relevanta intressenter vid rätt tidpunkt. Stakeholders kan vara alla som kan forma eller förhindra en organisations framgång, som anställda, användare, kunder, leverantörer, medborgare, partners och icke-statliga organisationer etcetera.
För oss är stakeholder intelligence allt från stora årliga mätningar, som medarbetarengagemang till små frekventa pulsmätningar som insikter om hur villiga kunder är att rekommendera ens verksamhet. Det kan också vara ett verktyg som ger företag överblick över hur de påverkar de globala målen för hållbar utveckling och hur de kan bidra till att nå FN:s hållbarhetsmål.
Genom att göra stora mängder data tillgängligt och överskådligt får din verksamhet insikter att agera på, som kan driva beteenden och förändring.
Från enkätundersökningar till stakeholder intelligence
Medan vissa företag kämpar för att hitta rätt datakällor, lider andra företag inte av brist på data, utan istället av att man inte kan dra nytta av den samlade informationen.
Baserat på många års erfarenhet och inspirerade av globala trender som big data, integration av datakällor, realtidsvisualiseringar och användarupplevelse, hjälper vi våra kunder att förbereda sig på framtiden med stakeholder intelligence.
Sammanfattningsvis hjälper vi våra kunder att gå från enkätundersökningar till att tänka stakeholder intelligence, för att få mer värde av insatsen. Vårt synsätt kan sammanfattas såhär:
Klicka på bilden för att förstora. Modellen visar den gradvisa övergången från klassisk kartläggning av en intressentgrupp en gång om året till en dynamisk stakeholder intelligence-strategi som progressiva organisationer använder sig av. Slutmålet är en bättre förmåga att agera på de kärninsikter som genereras.
Läs mer om vår säkra och flexibla resultatportal.
Innovativ och GDPR-kompatibel plattform
I mer än tre decennier har miljontals människor deltagit i mätningar och enkätundersökningar som vi varit avsändare till. Det har gett oss en unik erfarenhet av att hantera även komplexa projekt.
Vi är kända för vår plattform som är både användarvänlig, innovativ och GDPR-kompatibel. Den tillgodoser era behov av datasäkerhet och är snabb att använda, med ett användargränssnitt baserat på Google Material Design.
Plattformens dashboard är lätt att använda och visar data i realtid enkelt och snabbt. Verktyget visar den data som är relevant för din roll i organisationen, och ger dig en bra överblick och information till dina beslut.
Klicka på bilden för att förstora. Klicka för att förstora. Med dashboarden får du inblick i dina viktigaste KPI:er. Du kan skapa flera dashboards anpassade för specifika personer eller organisationsnivåer.
Från gör-det-själv till skräddarsydda lösningar
Våra projekt omfattar allt från de enklaste gör-det-själv-undersökningarna till stora rikstäckande undersökningar som hanterar data från upp till 500 000 respondenter på en gång.
Våra kunders behov sätter ribban för vad vi kan uppnå tillsammans. Våra experter kan till exempel hantera sensoriska data från städer tillsammans med folkhälsouppgifter och hjälpa kunder att skapa anpassade data i realtid över viktiga intressenter, i kombination med exempelvis ekonomiska resultat, kundomsättning eller risk- och säkerhetsincidenter.
Till skillnad från andra leverantörer kan vi dra nytta av expertkunskap från många olika branscher, och vi kan tillsätta konsulter som har erfarenhet av exempelvis digital strategi och -arkitektur, implementerings- och uppföljningsprocesser eller GDPR-lagstiftning.
Läs mer om SurveyXact – Rambolls egenutvecklade enkätverktyg för gör-det-själv-undersökningar.