- Innovation och värde för invånarna är våra huvudfokus. Med detta pris har vi fått besked om att vi är på rätt spår, det som är viktigt för oss som företag lyser även igenom i vår kommunikation. Det känns riktigt bra, säger Niklas Sörensen, vd för Ramboll Sverige.
Priset delades ut den 19 november på den i år digitala tillställningen av Lovie Awards tillsammans med priser till andra engagerande och relevanta kommunikationsinitiativ. 1000 bidrag från ett 30-tal länder deltog i tävlingen. 54.000 personer röstade på bidragen och utsåg Lovies people’s award.
- Av alla priser måste jag säga att Peoples award är det finaste vi kan vinna. Att vår kommunikation känns i hjärtat hos mottagarna är det bästa betyget vi kan få. I dag är vi tacksamma och glada, jag vill lyfta vårt fantastiska kommunikations dream team som har gjort detta möjligt, säger Linus Almqvist, kommunikationschef på Ramboll i Sverige.
Linus Almqvist deltog under prisutdelningen med ett sju ord långt tacktal: ”Data is useless - unless it helps people”.
Mail: infosverige@ramboll.se